Close

Nové autobusové linky do/z Bratislavy a Šamorína?

Vlak už jednoducho naozaj nestačí. Uplynulé dni som preto napísal list niekoľkým najväčším autobusovým dopravcom operujúcim v našom kraji a okrese s cieľom zažiadať opätovne zaviesť nové autobusové linky do a z Bratislavy, na začiatok a koniec špičky, ktoré by vytvorili RegioJetu zdravé konkurenčné prostredie a alternatívnu formu dopravy pre Hviezdoslavov a Kvetoslavov…

Komunikáciu z mojej strany v plnom znení pripájam nižšie…


„Dobrý deň prajem.

Ako občan Vám píšem tento list vo veci návrhu na rokovanie o novej autobusovej linke, ktorá by pre Vás, no i pre cestujúcich, mohla byť mimoriadne ekonomicky zaujímavá a atraktívna. Ide o trasu Bratislava – Hviezdoslavov – Kvetoslavov, teda o aktuálne najvyťaženejší smer na juh od Bratislavy do tzv. „satelitných“ obcí spadajúcich už pod okres DS. Obe obce (hlavne Hviezdoslavov) sú najrýchlejšie rastúce obce v Slovenskej republike, za čo môže hlavne enormná developerská výstavba prebiehajúca v posledných rokoch na území oboch obcí…

27. decembra 2010 získal RegioJet 9-ročnú zmluvu s ministerstvom dopravy na dotovanú vlakovú dopravu na tejto trati od 4. marca 2012. Obrovským problémom je skutočnosť, že za posledných 5 rokov sa počet cestujúcich na tejto trati takmer zdvojnásobil, v minulom roku tam vlak využilo približne 2,7 milióna cestujúcich!  RegioJet informoval, že na spoje, kde pôvodne premávala jedna jednotka, teraz vysiela dve spojené a v špičke tak posilnil svoje vlaky o päťsto miest na sedenie, teda o 12 percent. Do leta podľa všetkého pridal ďalšie dve súpravy a navýšil tak kapacitu vlakov o tisíc nových miest alebo o 25 percent. Stále to však ani zďaleka, zďaleka, zďaleka nestačí. Vlaky prakticky neustále meškajú, opakovane sa kazia, cestujúci sú oprávnene dlhé mesiace frustrovaní. Ministerstvo dopravy ohlásilo, že s RegioJetom naďalej rokuje. Chce dosiahnuť zdvojenie až strojenie kapacity nasadzovaných vlakových súprav. Nič také sa však momentálne nedeje. Keďže má trať do Komárna len jednu koľaj a obmedzené možností križovania a predchádzania vlakov, nie je možné zavádzanie ďalších spojov. Riešením môže byť zvyšovanie kapacity súčasných spojov. Nič také sa takisto však nedeje. Kapacity sa zvyšujú len kozmeticky a náporu cestujúcich jednoducho nestíhajú. Vzniká tak obrovský priestor pre Vás, a preto Vás oslovujem…

Z diskusií s občanmi sme za posledných niekoľko mesiacov zistili, že záujem by bol min. o:

  • min. 2 zrýchlené spoje smerom do Bratislavy denne v ranných hodinách (napr. o 6:00 a o 8:00)
  • min. 2 zrýchlené spoje smerom naspäť do Hviezdoslavova a Kvetoslavova denne v poobedných hodinách (napr. o 18:15 a 19:30)
  • min. 1 spoj z Hviezdoslavova/Kvetoslavova do Šamorína denne v poobedných hodinách a vo večerných hodinách naspäť (v tomto prípade ide o menej vyťažený spoj)

Záujem verejnosti, príp. názor na úpravu odporúčaných časov viem v priebehu nasledujúcich týždňov ľahko a efektívne vyzistiť prostredníctvom nášho portálu www.SpoluPreHviezdoslavov.sk, na ktorom viem spustiť verejnú diskusiu na túto tému. Takisto viem využiť našu skupinu na sociálnej sieti + pridružené skupiny, kde máme vyše 5.000 aktívnych členov, z ktorých väčšina dochádza do a z Bratislavy na dennej báze…

V prípade priaznivej cenotvorby a atraktívnemu vernostnému systému si viete vytvoriť novú, populárnu a mimoriadne zaujímavú linku s dlhodobou perspektívou a stabilnou klientelou.

Vopred Vám veľmi pekne ďakujem.“


UPDATE 10.10.2018

Dnes mi prišla odpoveď od Ing. Branislava Vasiľka z Bratislavskej integrovanej dopravy, a.s..

„Dobrý deň,

linkové vedenie sa v súčasnosti snaží reflektovať Plán dopravnej obslužnosti, ktorý si dal vypracovať Bratislavský samosprávny kraj. Keďže obe obce patria pod Trnavský samosprávny kraj, nie je možné zavádzať nové linky na ich území. V tomto prípade by stálo za to obrátiť sa na TSK alebo na dopravcu SAD Dunajská Streda, a.s..

Z hľadiska koncepčnosti by ale bolo najlepšie riešenie nie priame autobusové linky, keďže prichádza k enormnému zdržaniu v úseku od Dunajskej Lužnej do Bratislavy a navyše je tu dostatočne hustá ponuka spojov, ale systémová zmena linky 201406 na trase Hviezdoslavov-Kvetoslavov-Šamorín, kde by v Kvetoslavove (žel. zast. Kvetoslavov zastávka) nadväzovali príchody autobusových spojov na odchody vlakových spojov a v Šamoríne by bolo umožnené pohodlne prestúpiť na autobusy linky 727 a 737 do Bratislavy, príp. na autobusové spoje dopravcu SAD Dunajská Streda. V prípade zahustenia spojov na tejto linke a už spomínaným nadväznostiam by bola dopravná obslužnosť na neporovnateľne vyššej úrovni.

Každopádne je veľmi správny krok, že sa zaujímate a riešite zlepšenie dopravnej obslužnosti obce a prepravných možností občanov a zaevidoval som to medzi kroky do budúcna, keď príde k integrácii Trnavského samosprávneho kraja do IDS BK, ktorá je naplánovaná.

V prípade ďalších otázok alebo pripomienok sme Vám k dispozícii naďalej e-mailovou komunikáciou a taktiež aj telefonicky prostredníctvom našej infolinky. Ďakujeme, že využívate verejnú dopravu.

S pozdravom,

Ing. Branislav Vasiľko

IDS BK“


UPDATE 11.10.2018

SAD Dunajská Streda, a.s. a aj Trnavský samosprávny kraj som už medzitým informoval. Budem sa snažiť situáciu urgovať, aby odpovede prišli čo najskôr…

Sledujte tému, prosím, aby ste mali čerstvé informácie…

 

Lajkovať ma môžete TU: Marek LACKOVIČ

Obrázok: wallpaperswide.com

5/5 (3)

Ako toto hodnotíte Vy?

Pridaj komentár

2 Komentáre v "Nové autobusové linky do/z Bratislavy a Šamorína?"

Byť upozornený
avatar
Triediť podľa:   NAJnovšie | NAJstaršie | NAJhlasovanejšie
Natália Vajdová
Hosť

Super práca! Dúfam, že z toho niečo bude a kompetentní to budú chcieť riešiť :/

Paula
Hosť
Marek dakujeme. Len je dolezite povedat aj B, ze vacsina z nas urcite nebude ochotna… Čítať viac ->
wpDiscuz